top of page
Tim

Tim Hoogendam

Tim Hoogendam is consultant bij De Wereldverbeteraars. Tim heeft hiervoor twee jaar gewerkt op de marketingafdeling van het ‘Onderwijs voor Professionals’ van de School of Business & Economics van de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam. Daarnaast heeft hij twee masterdiploma’s, waarvan één in Marketing en één in Digital Business & Innovation, beide behaald aan de School of Business & Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Profiel

In zijn werk op de VU hield Tim zich bezig met de verschillende facetten van marketing. Zo ondersteunde hij de accountmanagers, de online- en digital marketeers bij de ontwikkeling van marketingplannen voor alle opleidingen en was hij betrokken bij de uitvoering ervan. Zo maakte hij zelfstandig content voor de website. Door mee te werken aan al deze verschillende onderdelen van marketing, heeft hij een breed perspectief gekregen op de rol en het belang van marketing. Omdat elke opleiding zich richtte op een andere groep professionals, leerde hij hoe je een marketingstrategie bepaalt op basis van je doelgroep.

 

Tim en hockey: Tim heeft altijd in de hoogste jeugd gespeeld en speelt momenteel in de overgangsklasse en heeft ook promotieklasse ervaring. Maar naast deze ervaring als speler, heeft hij een indrukwekkende carrière als trainer-coach achter de rug. Vele jeugdelftallen heeft hij als eindverantwoordelijke succesvol begeleid waar alle aspecten van people management aan de orde komen

 

Door de combinatie van de twee afgeronde masters heeft Tim de nieuwste inzichten in zowel marketing als bedrijfsinnovatie. Waar marketing hem veel heeft geleerd over het toevoegen van waarde en dit duidelijk naar buiten communiceren, heeft Digital Business & Innovation hem geleerd hoe je data kan inzetten om nieuwe businessmodellen te creëren en hoe je de nieuwste innovatie het beste in je organisatie kan integreren.

 

Waar de andere wereldverbeteraars veel werken vanuit hun kennis en ervaring, brengt Tim de nieuwste wetenschappelijke inzichten in. Hierdoor vullen zij elkaar aan waardoor er complementaire teams ontstaan. Dit maakt dat alle betrokkenen professionals ook iets van Tim kunnen leren.​

 

Tim als Wereldverbeteraar

Binnen De Wereldverbeteraars is Tim een consultant. Door in teams met experts samen te werken zullen zij synergie creëren en waarde toevoegen aan projecten waar dat nodig is. Voor Tim maakt de sector van de opdrachtgever niet uit: zo lang deze maar op een positieve manier bijdraagt aan de maatschappij.

Kern thematieken:

Marketing

Datagedreven analyseren

Structureren

People management

Innoveren

bottom of page